Als u problemen heeft met inloggen Zie het Cookie topic !

Het is 24 sep 2018 19:09

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 148 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
Melvins little barrier reef 
Auteur Bericht
Actief lid
Actief lid

Leeftijd: 35
Bericht Melvins little barrier reef
Hallo, en welkom.

na vele zoetwater bakken ga ik nu toch de stap maken naar zoutwater. Heb al eens eerder een 30l nano bakje gehad maar doordat het water al over de rand stroomde door je hand er in te steken en het onhandige onderhoud ben ik daar weer mee gestopt.

Ik ben dus nog een absolute leek op het gebied van zoutwater dus ik hoop dat ik door dit verslag bij te houden tips en tricks mag ontvangen.

Heb er al veel over gelezen en weet in grote lijnen wat er moet gaan gebeuren maar alle hulp en info is natuurlijk welkom.

De kast zelf word 122cm maar het aquarium maar 100cm. ook wil ik de bekleding van de kast iets over het aquarium laten vallen zodat ik niet tegen kitranden aan hoef te kijken.

De plaats waar het aquarium komt te staan kan misschien nog wel eens voor problemen zorgen. Ten eerste omdat hij komt te staan op de plaats waar de kinderen hun speelgoed hebben staan. Dat word vast oorlog. En ten 2e omdat aan de andere kant van dat muurtje de houtkachel staat. Maar als ik de kachel flink op stook word het muurtje nauwelijks warmer.
Het moet allemaal precies net zo breed worden als dat muurtje en wil de kast zelf ook in dezelfde kleuren verven zodat het een beetje 1 geheel gaat lijken.
Stroom ligt er al zoals jullie op 1 van de foto's kunnen zien.

Gister vuren balkjes laten zagen voor het frame. 34x55mm. Dan weet ik tenminste zeker dat het allemaal haaks en op gelijke lengte is. Vandaag of morgen alles maar eens in elkaar schroeven en lijmen

Je hebt niet de vereiste permissies om de toegevoegde bestanden te bekijken. Registreer jezelf voor directe en volledige toegang.